علی سرتیپی: اکران فیلم‌های پرفروش بازار سینما را گرم می‌کند

0
33
علی سرتیپی
علی سرتیپی

علی سرتیپی: اکران فیلم‌های پرفروش بازار سینما را گرم می‌کند

علی سرتیپی تهیه‌کننده و مدیرعامل شرکت پخش فیلمیران شب گذشته (شنبه ۱۸ آذرماه) طی تماس تلفنی که از سوی برنامه اینترنتی «سی و پنج» با او گرفته شد درباره مسائل شورای صنفی اکران و وضعیت اکران فیلم «عصبانی نیستم» توضیح داد.

علی سرتیپی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه سی و پنج که شب گذشته با حضور همایون اسعدیان از  تلویزیون اینترنتی تی وی نت پخش شد، درباره انتقادات صاحبان آثار سینمایی به وضعیت اکران و مشکلات شورای صنفی اکران گفت: «همه دوست دارند فیلم‌هایی که چند سال توقیف بوده و حالا در این دولت پروانه نمایش گرفته، اکران شود. فکر نمی‌کنم کسی مخالف اکران این فیلم‌ها باشد. در رابطه با اکران فیلم «آینه بغل» هم اعتراضاتی وجود داشت اما واقعیت این است که این فیلم سینمای نیمه آذر ما را نجات داد. شاید منافع برخی افراد به خطر بیفتد اما اگر منافع کلی سینما را نگاه کنیم اکران این فیلم‌ها به نفع سینماست. به عنوان مثال اکران فیلم «آینه بغل» در پردیس کورش موجب افزایش فروش سایر فیلم‌ها هم شده است.»

او ادامه داد: «وقتی سینما گرم باشد و مردم در سینما حالشان خوب باشد، از فیلم‌ها استقبال می‌شود و قطعاً روی فروش همه فیلم‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد. با اینکه در آذرماه سال گذشته فیلم «سلام بمبئی» را در اکران داشتیم و فیلم پرفروشی بود، قطعاً در آذر ماه امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری خواهیم داشت و این منافع همه است.»

علی سرتیپی
علی سرتیپی

سرتیپی درباره کمک به فیلم‌های متوسط گفت: «قطعاً باید به فیلم‌های متوسط کمک شود و اینها خودش باعث کمک است. فروش خوب فیلم‌های پرفروش دل سینمادار را گرم‌تر می‌کند تا امکانات بیشتری به فیلم‌های متوسط بدهد و در کنار فیلم‌های پرفروش این فیلم‌ها هم اکران خوبی داشته باشند. ما تمام برنامه‌ریزی‌ هایمان را می‌کنیم که یک سری فیلم خوب اکران شود و مردم بیشتر به سینما بروند و نهایتاً سالن‌ها و فیلم‌های بیشتری ساخته شود.»

او در ادامه در پاسخ به پرسش جیرانی مبنی بر اینکه گفته می‌شود فیلمیران تمام منافع را کسب می‌کند و در پشت پرده با سینماداران تبانی می‌کند، گفت: «قطعاً مناقع من از آقای شایسته و آقای اسماعیلی کمتر است. یعنی سودی که ما داریم کمتر است. در زمینه تولید و نمایش یک پوستی انداخته شده ولی متأسفانه در پخش این اتفاقات نیفتاده است. ما اندک تلاشی می‌کنیم که روی این مسئله کار کنیم و مشکلات پخش را کمتر کنیم. ما با هیچ دولتی هیچ زد و بندی نداشته‌ایم و با تمام وجود می‌خواهیم شرکت‌های دیگری هم بیایند و دارای منافع شوند زیرا بیشترین کسانی که با ما مشکل دارند، دوستانی هستند که ما نتوانسته ‌ایم پاسخگوی درخواست آنها برای پخش فیلمشان باشیم زیرا محدودیت داریم.»

سرتیپی اظهار کرد: «ما می‌دانیم که باید تمام شرکت‌های پخش در کنار هم باشند و تلاش می‌کنیم که شرکت‌های جدید راه‌اندازی شود و تمامی شرکت‌ها بیایند و سهمی از بازار سینمای ایران را به دست بگیرند. تلاشی که ما برای رونق سینمای ایران می‌کنیم شاید فارابی نکند. ما پول را از سینمای ایران برنمی‌داریم و بعد برویم، هستیم، داریم سالن می‌سازیم، فیلم تولید می‌کنیم و هر سودی که به دست می‌آوریم در همین سینما هزینه می‌کنیم زیرا کارمان همین است. من واقعاً نمی‌دانم مفهوم مافیا در این صنف و این شغل چیست.»

مدیرعامل شرکت پخش فیلمیران همچنین درباره زمان اکران «عصبانی نیستم» نیز گفت: «اگر قرار باشد تغییری در زمان قطعی اکران فیلم «عصبانی نیستم» صورت گیرد، این تغییر و اعلام باید از طرف وزارت ارشاد باشد. به ما چیزی در رابطه با اکران نکردن فیلم گفته نشده است. طبق هماهنگی‌ هایی که انجام شده بود باید قرارداد فیلم طی یکی دو ماه گذشته ثبت می‌شد و آقای درمیشیان به شورای صنفی مراجعه کرده بود و شورای صنفی گفته بود که قراردادها را بیاورید که ثبت کنیم هیچ مانعی برای اکران ندارد. پس از آن هیچ حرفی درباره عدم اکران زده نشد.»

او ادامه داد: «هر مصلحتی بوده است باید از قبل گفته می‌شد یا اینکه الان گفته شود. اگر مشکلی وجود دارد و اکران این فیلم‌ها خارج از برنامه و چارچوب است، باید مطرح و شفاف سازی شود.»

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید