معرفی وبسایت سینما قدس اردبیل

0
95

سایت سینما قدس از تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۳۸۷ راه اندازی شده است. این وب سایت در زمان راه اندازی، اولین وب سایت سینمایی از سوی سالن داران اردبیل و بلکه کل کشور بود (البته به جز سینماهایی نظیر آزادی) مدیر فنی این وبسایت مرتضی طالب پور است. از جمله ویژگی های این سایت: داشتن آرشیو فیم های اکران شده، اخبار اکران و نقد و بررسی فیلم ها، بیوگرافی هنرمندان برتر سینما و… می باشد.

معرفی وبسایت سینما قدس اردبیل
معرفی وبسایت سینما قدس اردبیل

با توجه به پیشرفت روز افزون کامپیوتر و عرصه فناوری اطلاعات و به سبب تغییر نگرش نسل ها درباره سینما و نیز استفاده از خدمات به روزتر عرصه اطلاع رسانی و تبلیغاتی، ایده راه اندازی و اجرای سایت را با مدیریت سینما قدس اردبیل مطرح نمودیم. طی صحبت هایی با همراهی دلگرم کننده ایشان، مصمم به طراحی و اجرای این سایت شدیم.

سایت سینما قدس اردبیل را در تاریخ ۱۲ دی ماه سال ۱۳۸۷، ابتدا روی سرور رایگان www.Webng.com راه اندازی نمودیم. کاربران سایت سینما قدس اردبیل در آن زمان می توانستند سایت را در آدرس http://ghods.webng.com بازدید کنند. بعد از حدود یک سال، این دامنه که تحت انحصار Webng.com بود، به طور کلی در ایران مورد فیلتر قرار گرفت (قابل ذکر است در سالهای اخیر، وبسایت Webng.com تعطیل شده است.) و چون به لحاظ قانونی، سرور مورد نظر از نظر مراجع رسیدگی کننده به جرایم رایانه ای غیر قانونی تلقی شده بود، سایت سینما قدس اردبیل نیز به طبع آن فیلتر شد و عملاً هر تلاشی برای خارج نمودن سایت سینما قدس اردبیل از لیست سایت های فیلتر شده، بیهوده بود. حدود یک ماه این در و آن در زدن برای رفع مشکل فیلترینگ، سایت سینما قدس اردبیل را با دامنه دات کام به نشانی www.Cinemaghods.com ثبت نمودیم و تاکنون نیز با این دامنه، کاربران به سایت دسترسی دارند.

برخلاف امروز که سایت، بزرگتر و گسترده تر شده، در ابتدای راه اندازی، این سایت بسیار ناقص و نحیف می نمود. در طی این چند سال، تغیرات زیادی در محتوا و طراحی ظاهر سایت صورت گرفته است که کاملاً از طراحی اولیه آن متمایز است.

وبسایت سینما قدس اردبیل
وبسایت سینما قدس اردبیل

هم اکنون وب سایت سینما قدس اردبیل روی سرورهای قدرتمند رادکام بدون وققه و با سرعت بارگذاری بالا در حال سرویس دهی به بازدیدکنندگان محترم این سایت است. در حال حاضر حجم داده هاستینگ سینما قدس اردبیل، از میزان ۲.۱ گیگابایت فراتر رفته است.

منبع: وبسایت سینما قدس اردبیل | لینک مطلب: http://www.cinemaghods.com/About_US.html

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید